When Traveling the conversion rate is against USD or billing address currency?

YakitoYakito Posts: 9Member

Hello!

In about 4 weeks I will start a trip around the world!!!

I was wondering if when withdrawing money from an ATM in another country (for example Japan) the conversion rate would be between YEN-USD or between YEN-and the country in my billing address and then to USD?

Also, is it possible for example to go to a bank in Japan an withdraw more than the ATM limit from a cashier?  In that case which commission would apply?

Thanks to anyone with some tips! =)

Comments

• YakitoYakito Posts: 9Member

anyone?

• NissimNissim Head of Community Posts: 4,013Administrator ✭✭✭✭✭✭✭
    edited March 2013

Hi!

Sorry for not replying sooner. First off, I hope you have an amazing trip! I can't say I'm not jealous ;)

Regarding your question, the Payoneer card is held in USD so all purchases will be converted from the currency of the transaction to USD. In your example, it would be YEN-USD.

You can certainly withdraw more than the ATM limit from a cashier in any country that supports it. Your card has the following usage limits:

- $2,500.00 in daily cash withdrawals

- $2,500.00 in daily in-store/online purchases

Total of $5,000.00 daily usage limit.

Nissim
    Director of Community at Payoneer

heh! I will make sure to post some pictures and bring some chocolates!! :p

Thanks a lot for your reply it helps me a lot understand how to better use the card.

I have 2 more question regarding using the card, I hope you can help me:

1) Lately I bought my air tickets using the card online and I notice that for example the price of the ticket was $2000 but $2060 were debited from my account. Do you know why is that and what would be the smartest way of using the card online without having to pay so much for commissions?

2) In the event (I really hope this won't happen) that I lose my card or it gets stolen, is it possible to request a replacement to wherever I am or it would have to go to my billing address? Is there anything I can do to get an "emergency" replacement, like going to a MasterCard office or something if that happens?

Thanks again for your time Nissim, I really appreciate your help.

• MaryPoppinsMaryPoppins Posts: 8Member

Hola!

Soy nueva en el tema de la tarjeta Payoneer y me aún (a pesar de haber leído todos los blogs, sugerencias y preguntas frecuentes) me siento un poco perdida. 

Hace aproximadamente 10 días solicité mi tarjeta Payoneer y esta mañana recibí un correo electrónico en el que me comunicaban que mi tarjeta había sido aprobada y estaría llegando entre el 3 y 10 de abril.

El problema que tengo respecto a la demora de este trámite es que el 22 de marzo me voy a Brasil y (hasta recibir novedades esta mañana de la demora) contaba con esa tarjeta para el viaje, ya que al no poder comprar reales en Argentina la tarjeta es mi salvación.

Tengo 2 preguntas acerca de esto:

¿Pueden hacer algo para agilizar mi trámite? - Realmente necesito antes la tarjeta!!-

¿Cuál es el interés que cobran los cajeros automáticos al retirar dinero en Brasil?, ¿Se aplica el 3% al igual que en todos lados y el dolar mantiene el valor de la conversión del país en el que me encuentre?, ¿Tengo algún costo al utilizar la tarjeta Payoneer como tarjeta de débito (el 3% o el 15% como en el caso de las tarjetas de crédito en Argentina al utilizarlas en el exterior)?

Sepan disculpar la cantidad de preguntas, pero necesito que alguien me ayude con este tema y no se a quien recurrir.

Muchas gracias!!!

PD: Si necesitas que te pase el número de referencia avisame.

Hola @MaryPoppins

Creo que deberías haber generado un nuevo tópico con tu pregunta. Voy a tratar contestarte con lo que yo se, pero tene en cuenta que esto es un foro público, si queres una respuesta de parte de Payoneer podes mandar una consulta directamente a ellos desde la página o crear un topico y esperar que te conteste un administrador.

Con respecto a usar la tarjeta en Brasil, te cuento que la comisión es la del 3%, el 15% no aplica porque la tarjeta que sacaste con Payoneer no tiene nada que ver con Argentina. El 15% es solo para tarjetas emitidas por bancos argentinos, no es el caso de esta tarjeta.

Como tip, te sugiero probar sacando plata por ventanilla en los bancos. Muchas veces te dejan sacar mas plata que lo que permite el cajero y la comisión es la misma, por ende te estarías ahorrando mucha plata.

Con respecto al tiempo, creo que no tenes muchas opciones, pero te sugiero los contactes directamente a ellos y no mediante el foro. 

Ahora esperemos que Nissim conteste mis preguntas ;)

• NissimNissim Head of Community Posts: 4,013Administrator ✭✭✭✭✭✭✭

If you made the purchase in a foreign currency, most likely the difference in amount is the conversion charge. For foreign currency transactions, rates of up to 3% above MasterCard's official exchange rates are used. This is common with most credit/debit cards - and MasterCard rates are among the best available.

Regarding your second question, if you do lose your card we can ship a new one to where you are. However, if you are in a country outside your country of residence, we will need you to provide proof that you are legally in the country. This could be a image of the stamp on your passport, copy of the VISA, and hotel bill, etc.

If this does happen (and I really hope it doesn't!) please e-mail me directly - [email protected]

Nissim
    Director of Community at Payoneer
Sign In or Register to comment.